11 april 2011

Grönska!

Nä, nu är det dags för lite grönt här på min vintervilande blogg!
Än så länge ligger snödrivorna djupa i trädgården.. (men grusgången har börjat tina fram, det är ett gott tecken!)
Men inomhus har jag sett till att få det lite grönt i några såbyttor. Måste faktiskt berätta att jag klarat av att ta det riktigt lugnt med frösådderna denna vårvinter. Inget hysteriskt nedpetande av frön.. Bara "några" plantor chili, likaså bara åtta paprikaplantor (som var betydligt fler från början men jag lyckades gallra!)

Paprika-grönska
Bara "lagom" många penséplantor (hade nog egentligen klarat mig med hälften så många..men, men..Penséer är fint.)
Inte alls lika många tomatplantor som i fjol.. och även Flitiga Lisorna är hanterligt många denna vår.

Flitiga Lisor
Att jag i går sådde sex sorters Tagetes räknas liksom inte riktigt, de har ju inte grott ännu. Och att jag har både gurkafrön och en hel hög med sommarblomsfröpåsar liggandes i en låda, alldeles redo.. Det återkommer jag kanske till lite senare! :)

Några av Penséerna ute på solning idag.

6 kommentarer:

  1. Hihi... samma här, tänkte bara så x antal men så blev det xx antal :) Har idag suttit i lilla växthuset och petat ned frön av Rosenskära, den måste jag ju ha, och Tagetes, och....... :)
    Härligt att du är igång igen med odling och blogg :)
    Hur går det med snösmältningen?
    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  2. Ja, då är vi två.. :)
    Hmm..snösmältningen går frammåt. Men liiite väl sakta, precis som alla andra vårar. Ännu har ingen rabatt tinat fram..förrutom söderväggens lilla jordremsa. Men krokusarna där fryser om nätterna..det är fortfarande minusgrader. Men idag var det härligt under dagen! Rena rama sommarvärmen! :)
    Ha det gott du med, Lotta! :)

    SvaraRadera
  3. Hoppsan, jag måste nog sätta fart nu med mina frösättarplaner. Har inte satt et endaste ett än och det är rekord.

    SvaraRadera
  4. Men Elsa.. Hur har du kunnat hålla dig så här länge?!! :) Sätt nu fart!! Rätt vad det är blir det sommar ute!

    SvaraRadera
  5. Så klok du är...jag har som vanligt öst på men kanske inte lika mycket som tidigare...man ska väl lära av sina misstag...
    Kul att hör av Dig igen!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  6. Hej Malin! Ja..min blogg lever upp lite med jämna mellanrum..varje halvår, typ. :)
    Kul att "se" dig här ute också!! :)
    /Kirsti

    SvaraRadera