17 april 2011

Liv i rabatten

Igår "blåste" mycket av snödrivorna i trädgården bort. Ljumma vårvindar friska hjälpte till med snösmältningen. Kort och gott: Underbart!
Flera rabatter har nu tinat fram.. och det finns redan liv bland att det vissna fjolårsbruna.

Först upp..
 Det där är min rabarber..
Vilket kärt återseende! Sådde den från frö i fjol och har gått i spänd förväntan för att se om de små liven skulle överleva vintern.
Känns skönt att se den spränga fram ur den ännu kalla jorden..
..och att den är lika blek om nosen som jag efter den långa, mörka vintern gör ju inte så mycket! :) 

3 kommentarer:

  1. Blek om nosen är jag nog men Rabarberna här har fått sin färg...men de är små...ännu...Med denna "supervärme" för årstiden så undrar jag vad det ska bli av det hela....Jag ska gräva bland Rabarberna o jag misstänker att det kommer att kapas en o annan bit...Vill du ha en liten bit rot av en mer än 50 år gammal sort?

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Har snön smält bort i Boden redan? Härligt väder har det varit här i påskhelgen så man vill ju bara vara ute när man har ledigt. Fått ´städat´i trädgården bort kvistar och sånt men än är det mycket kvar. Härliga tider i antågan. Glad påsk!
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Malin:
    Oj, tack! Tar jättegärna emot en rotbit av den om du inte redan hunnit rensa färdigt! Har skickat ett mail till din hotmailadress! Meddela om det inte var rätt mail..

    Lotta:
    Glad påskfortsättning! :)
    Och jo, faktiskt har nästan all snö försvunnit från vår trädgård! Det gick väldigt fort i år!! Och nu har påskhelgen varit helt underbart varm och solig! Kan nog snart börja städa i trädgården jag med..än så länge har det varit lite väl blött och tjälen ligger kvar i marken. Men snart så!! Ha det gott!

    /Kirsti

    SvaraRadera