29 maj 2011

Örongodis!

Nu måste jag få slå ett slag för tre mycket lyssnarvärda ljudböcker!

Författare: Marianne Cedervall
Uppläsare: Susanne Alfvengren, Gun Olofsson (de gör det helt suveränt bra!)
Böckerna i läsordning: Svinhugg, Svartvinter, och den nyaste: Spinnsidan.
Huvudpersoner: Mirjam & Hervor

Jag har just hunnit halvägs in i Spinnsidan och kan bara konstatera: Denna författare och dessa uppläsare har gjort det igen!
En helt underbar lyssnarupplevelse! Precis som de två tidigare böckerna!

Boktips, javisst! :)

4 kommentarer:

  1. Så där ja, det var på tiden med liten uppdatering ;)

    Visst är böckerna bra!! Har lyssnat på de två första, och så fort jag är klar med den jag har i öronen nu, "Flimmer - Anne Holt" , så skall jag lyssna på Spinnsidan :)

    Ha det bäst,
    http://www.lottas-tradgard.se/

    SvaraRadera
  2. Haha..ja, den faller på i bland, blogglusten..till den milda grad att jag t.o.m producerar ett inlägg!! :) Tack Lotta, min trogna bloggvän! :)
    Och ja, böckerna är såå bra! (Undrar om de är lika bra i vanligt "läsformat" eller om det är uppläsarna som liksom "gör upplevelsen"..)
    Ha det bäst du med! Vi ses på bloggen! :)
    /Kirsti

    SvaraRadera
  3. Ljudböcker är en gåva jag numer ej klarar mig utan! ;) Jag lyssnar just nu igenom Karin Alvtegens böcker...igen :) De är bra, och mycket bra författarinläsning! Jag är sedan ett år tillbaka medlem i Storytel, fantastiskt utbud!!!

    Allt gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Maria: Samma här! Har varit "Storytelare" i flera år och är helt beroend av deras ljudböcker..kommer faktiskt inte ihåg hur man gör dötråkig storstädning utan en bra bok i örat.. :)
    Alvetegen har jag också lyssnat på, och gillar!
    Och såg nu att Kallentofts nya kommit ut.. Den måste ju lyssnas på, trots att hans böcker har en tendens att få dålig kritik, så har jag gillat dem! :)
    Ha det riktigt gott, Maria!
    /Kirsti

    SvaraRadera