28 januari 2009

Nya rutiner..

Jag är tydligen ganska duktig på att snabbt bryta gamla vanor och börja med nya.
Under de senaste dagarna har jag:

Börjat äta middag vid TV:n/datorn. (Det är ju dötrist att sitta ensam vid ett stort köksbord. Betydligt trevligare när en hallåa berättar nyheter för mig på TV:n medan jag äter..)

Är/har plötsligt blivit för lat för att gå till affären och handla. Kändes dock LITE trist att äta korv för tredje dagen i rad idag. (Men jag rensar frysen på olika matrester.. det är bra.)

Eloises akvariefiskar känns som ett sällskap. De viftar ivrigt och välkomnande med sina stjärtfenor varje kväll när jag kommer hem. Därför får de extra lyxig mat i form av frysta mygglarver m.m. nästan varje dag. (Hoppas de inte blir alltför feta tills ägarinnan och Per kommer hem..)

Är otroligt godissugen på kvällarna. Det är jag annars nästan aldrig.. Det brukar vara vissa andra familjemedlemmar som suckar om choklad och fikabröd på kvällarna, medan jag tar mig en god smörgås istället. Nu har jag plötsligt börjat rensa frysen på fikabröd också.

Har avvikit rejält från våra stränga städrutiner. Regeln ”Städning/undanplockning varje måndag” har med lätthet förvandlats till ”Städar nog lite kvällen innan Per och barn kommer hem…”

Mer än så här vågar jag nog inte berätta om mina nya vanor.
Finns viss risk att Per inte vill komma hem på fredag om alltför mycket har ändrats här hemma..

2 kommentarer:

  1. Hem kommer jag nog alltid men liiite godsaker i frysen kan du väl spara? Lussebullarna kan du iof trycka i dig - de börjar väl bli lite gamla nu... ;-)
    /Per

    SvaraRadera
  2. När katten är borta..... ;) Om jag nu skulle vara ensam en kväll så *viskar* gör jag allt det där "förbjudna"..... så jag vet hur du har det och vad du gör :) Tror jag skall be familjen fara iväg, det var längesedan jag var ensam hemma.... 8`)

    SvaraRadera