11 maj 2009

Gäsp..

Ingen idé att jag författar något långt blogginlägg idag.
Det skulle bara handla om trötta saker..
Hela dagen har varit seg. En helt vanlig måndag.. inget kul, inget tråkigt, inget spännande.. inget speciellt har hänt.

Tur i alla fall att dagen inte blev lika illa som i drömmen jag vaknade till i morse..
Drömde att jag och Per skulle städa här hemma. Han var nästan klar med både köket och badrummet medan jag som skulle dammtorka och dammsuga inte lyckades komma i gång alls.. (I verkligheten brukar det vara tvärtom, jag får peppa honom att sätta i gång..)
Det var som sirap under fötterna (och i hjärnan) och jag insåg plötsligt att klockan blivit över 19.00 och att jag inte skulle hinna börja städa alls innan det blev läggdags.
Mitt i alltihop kom jag plötsligt på att jag t.o.m. glömt att åka till jobbet under dagen ..
Lite småstressande känsla att komma på det så sent på kvällen.

Vaknade med hjärtklappning och stresskänsla i maggropen.. men insåg till min lättnad att klockan bara var 05.15..
Så jag hann till jobbet, och vi hann faktiskt med lite städning här hemma också under kvällen.

Nu ska jag lägga mig under täcket och hoppas på lugna drömmar i natt..

2 kommentarer:

  1. Hu för sådana drömmar och undrar om det inte handlar om stress...hm...
    Ja måndagar är måndagar och min har avlöpt helt ok...för en gång skull sken solen och det var en riktigt skön kväll utan blåst och drivis...nu överdrev jag men kallt som sjutton har vi haft ett tag nu...

    Kram från Malin som ska sussa hon också!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det bara var en dröm =)

    SvaraRadera