08 juni 2009

Halvmulen måndag

Natten till idag var det minusgrader.
Hur många vet jag inte men gräsmattorna gnistrade vitt i morgonsolen och tagetes som jag satt ut i krukor slokar nu med sina blad..
Men de flesta plantorna verkar ha klarat sig, som tur är.
(Typiskt! Jag täckte över alla utplanterade sommarblommor natten innan, men då blev det inte minusgrader. I går kväll var det +7 grader när jag gick och lade mig.. vem kunde tro att det skulle bli till minus!? Suck! )
Dagen har varit solig och molnig om vart annat.. Lite varmare vindar än i går. Tror det varit runt +12 grader mitt på dagen.
Nu på kvällen solsken och +13 på solsidan..

Penséer som i fjol sått sig själva i en rabatt.. Härdiga, tacksamma blommor som inte går av för några kalla nätter..


Dagens väder 2008

Halvsolig söndag.
Inrapporterat 20:00, 2008-06-08

Kalla vindar och inte mer än +14 grader mitt på dagen..
De stunder solen skinit har det känts hyfsat varmt men tyvärr blåser tjocka moln fram över himlen med jämna mellanrum och skymmer solen.
Just nu så grått att det nästan ser ut att kunna börja regna.
Ingen riktig sommarkänsla utomhus idag..

Klockan 19.30. En halvtimme senare mulnade det på rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar