06 juni 2009

Han är på hugget nu..

..maskrosjägare nr 1!
Med bestämda steg och barsk blick..



Och hans son kommer på en god andra plats..



På självaste nationaldagen jobbade de hårt med att utrota gula inslag från grön gräsmatta.

Jag däremot har firat dagen med att fota lite trädgårdsliv och slöa.. Tar igen mig efter en tuff vecka. Och laddar inför en ny..
Hade tänkt plantera ut massor av blommor idag. Och paprikorna skulle också få nytt rum runt fötterna.. Men en dag med +8 grader och nordanvind fick mig att avstå.
Man får finna sig i att sommaren ännu inte är här. Enligt SMHIs sida kan det t.o.m. bli ett par minusgrader nu i natt.. Grymt taskigt mot allt som försöker växa utomhus.

Trevlig natt!

2 kommentarer:

  1. Här hos oss skulle nog dina maskrosjägare ha att göra :) vi har massor med maskrosor i gräsmattan. Ingen här som har lust att ta bort dom...I natt har vi haft minus grader för nu i morrn har bilarna is på rutorna. Jag som har ut en del blommor i balkonglådor men kanske dom klarat sig eftersom dom inte är på marken. Ha en skön söndag
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Haha, jag trodde han hade geväret i handen =) Och funderade på vad man jagar nu! Här jagar vi inte maskrosor längre (har gett upp) utan bara duvor. De är till mer besvär. Skönt att du fick en slapp helg när det behövs. Ha en fortsatt skön sändag / kram gittan

    SvaraRadera