21 juni 2009

Solig söndag


Det verkar som att sommaren äntligen hittat hit!
En riktigt fin söndag med +20 grader, ljumma vindar och solsken.
Under kvällen har det dock mulnat på lite. Just nu +16 grader, regngrå moln vid horisonten och svaga vindar.

Denna söndag har för övrigt ägnats åt firande av Williams konfirmation.. Pers äldste son har plötsligt blivit stor med andra ord.
Även lite plantor har planterats ut men inte alls i den fart och fläkt jag hade tänkt mig. Är nämligen dödstrött efter helgen, hur konstigt det än kan låta. Vi har ju haft en fin, avkopplande och rofylld midsommar, Per och jag.. man borde alltså vara utvilad, men icke.
Så, det blir mer innehållsrika blogginlägg senare i veckan, förhoppningsvis..

Trevlig kväll!

Klockan 20.30. Rosentryn börjar slå ut.


Dagens och gårdagens väder 2008:

Hyfsat solig midsommarhelg.
Inrapporterat 23:14, 2008-06-21

Gårdagen, midsommaraftonen, började ganska soligt med hela +17 grader redan på morgonen. Blåsigt, men ljumma vindar.
Under eftermiddagen blev det molnigt och efterhand regnskurar.
Senare på kvällen sol igen, men massor av mygg jagade in oss som tänkt spela kubb ute i trädgården.

I dag, midsommardagen, har det varit sol mest hela dagen.
Varmt, dryga +20 grader och fortfarande rejält blåsigt, vilket höll myggen borta.
Under kvällen hördes åska på håll, och solen gick i moln.
+10 grader just nu och ännu inget regn..


Klockan 23.10, vy uppåt på vår gata..

1 kommentar:

  1. Jag kan läsa mig till att ni haft en trevlig midsommarhelg :) Men tälta?!! Hutter-hutter.... jag är glad att båten inte är i ordning för det var endast 16° i havet och vi har ingen värme i båten.... nä, det var skönare att vara vid stugan vid havet :) Där kom det bara lite regnstänk om f.m och sedan var det sol, om än lite blåsigt en dag. Vad ljust ni har det om kvällarna nu!! Ljusare än hos oss men det är ju så det skall vara på era breddgrader :) Ha en bra vecka :)

    SvaraRadera