10 juli 2009

Äntligen..

..semester!

4 veckors ledigt.

Behöver väl inte säga mer än så..

..eller jo, förresten.. en liten sak till:

Min frösådda, vita akleja.. den som inte blommat på typ tre år, har nu plötsligt kommit på andra tankar.

Det lönar sig tydligen att svära över bladverk utan knopp, och rulla tummar i spänd förväntan i flera år..


..och vi har firat semesterns början med en lång bastukväll, Per och jag, men inte en riktigt lika "vit" kväll som aklejan..en öl hör nämligen till en het bastukväll.

Så gäspar och konstaterar: Snart somnar man nog gott här i fåtöljen..

Trevlig helg!


6 kommentarer:

  1. Semester .... vad skönt det låter.Hoppas du får mkt sol och värme under din ledighet. Själv jobbar jag nästa vecka också .... känns som en hel evighet :).

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt med semester. Hoppas att du får en skön en!!
    Jag har lite den erfarenheter av aklejor, att de tar ett par år på sig. Jag vet inte om det är normalt, men mina frösåddingar gör så i alla fall.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt med semester och jag har redan avverkat en vecka, det går sååå fort!!
    Ha det riktigt skönt på din semester, njut av stunden och "lata" dagar !!
    Må gott! Kram /Bea

    SvaraRadera
  4. Värd att vänta på! Vita aklejor är så vackra... o blå o rosa o svarta o.... ;-)
    Ha de´ himla gôtt på semestern
    Nina

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för träffen idag hos Elsa. Det var kul att få träffa er andra. Ha en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Anneli:
    Tackar! Kämpa på, en vecka går fort.. ;)
    Önskar dig också en fin semester! Blir så lite datortid under den här årstiden så säger det redan nu.. :)

    Ronja:
    Tackar! Hoppas du också får en fin-fin sommar!!

    Bea:
    Tackar! Och önskar dig det samma! Hoppas resten av semestern inte går lika fort.. :)

    Nina:
    Ja..precis så är det! :)
    Ha det riktigt gott du med ute i sommaren!!

    Eija:
    Tack det samma! Riktigt kul var det att träffas, håller med dig! Hoppas det blir av snart igen.. :)

    /Kirsti

    SvaraRadera