17 juli 2009

Solig fredag..

..och hemma igen.
Känns lite vemodigt att vår semestervecka i fjällvärlden är över, samtidigt som det är skönt att komma hem. (Vanlig dator = inget trögt mobilbloggande längre! Tack för alla kommentarer jag fått under de gångna dagarna! Hade ingen möjlighet att svara på dem via mobilen.)

Det blåste ganska rejält under vägen hem, men solen har skinit och bara några enstaka regndropppar har fallit lite då och då efter vägen.
Ca. 50 mil norrut har vi varit.. så det tog drygt 7 timmar att köra hem. (Med raster och lunchätande inkluderat..)
Här hemma har ”husvaktarna” gjort ett bra jobb.. växterna både inomhus och utomhus ser ut att ha klarat sig bra. I kväll orkade jag inte gå någon längre trädgårdsrunda men såg att en hel del nytt slagit ut i blom.. Ser ut att bli sol och fint väder i morgon, så då ska trädgården inspekteras lite noggrannare.

Flox, drummondii nana compacta, ”Chanal”


Dagens väder 2008:

Solig och mulen torsdag.
Inrapporterat 20:29, 2008-07-17

Förmiddagen började soligt med en del stackmoln och drygt +20 grader.
Man hann precis lagom slå sig ner i solstolen med en god bok och då..
..mulnade de på vid lunchtid, regntunga moln passerade, några få droppar föll och temperaturen sjönk till +17 grader.
Nu under kvällen enstaka små glipor i molntäcket och +14 grader.
Ganska blåsigt mitt på dagen, nu nästan vindstilla.

Klockan 11.15 ovanför min solstol.

2 kommentarer:

  1. Snacka om avstånd...för mig låter Boden som en plats som nästan ligger allra längst norrut...men tji fick jag...Hissnande att veta vilket land vi bor i och vilka kontraster som finns...helt otroligt...Brukar vara lite vilset att komma hem igen både skönt o lite trögt...allt är sig likt...fast inte riktgit en själv...en upplevelse rikare är man...
    Regn o gråväder var det här idag...har sovit o ska jobba i natt så det stör inte så farligt...men sol är alltid sol så jag hoppas på morgondagen...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Malin:
    Ja, visst är det lite fachinerande att det ryms så mycket i vårt avlånga land!
    Efter att ha flyttat hit upp har jag börjat tycka att Kiruna ligger i norra Sverige (dit är det ca 31 mil från Boden..) och att jag bor i södra Norrland, typ.. Lustigt hur man ändrar uppfattning när man väl bosätter sig norr om Stockholm! :) Och milen här uppe känns verkligen inte lika långa som där söderut..det är konstigt! :)
    Jobba lungt!
    Och tack för dina kommentarer! Jag har ännu inte riktigt hittat blogg-energin så har varit usel på att kommentera.. men läser med jämna mellanrum så missar inte vad som händer hos dig! ;)
    Må gott!
    Kram, Kirsti

    SvaraRadera