18 juli 2009

Tvättardag..

..med lite jord under naglarna.

Vi tog inte med oss så värst mycket kläder under vår knappt veckolånga fjällresa.

Men konstigt nog hade vi med oss en hel massa smutstvätt hem.

Ett olöst mysterium varje gång man kommer hem.. känns det som, det där med översvämmad tvättkorg.

Till råga på allt åker två av tre barn iväg på ny semesterresa ut på landet med moster med flera redan i morgon så det blev smått akut tvätt av deras alla ”friluftskläder”.

Tur att det blåst rejält under dagen och att solen skinit då och då. Torkvindan ute i trädgården har nämligen fått jobba hårt.


Och jag har inte känt någon semesterkänsla för fem öre denna dag.

Hann dock även med en del ”rensa i röran”-projekt mellan alla tvättmaskintömningar och påfyllningar.

Rensade och slängde en hel del frösådder i komposten.. En del av det som inte har hunnits med att planteras ut innan semestern såg risigt och inte så värst livskraftigt ut, så för att döva mitt dåliga samvete rensade jag bort det.

Nu kan jag istället lägga energi på att rensa ogräs i några rabatter.. om jag hittar inspirationen till det.

Den har nämligen varit spårlöst försvunnen sedan i våras. Det är definitivt inte mitt bästa trädgårdsår i år.. Därför är jag mycket tacksam över perennerna som blommar för fullt trots noll omvårdnad.


Nåja, inget mer gnäll i kväll.

I morgon en ny dag..

..med mindre tvätt och mer semesterkänsla.

Förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar