06 september 2009

Regnig söndag

Hyfsat varmt redan under förmiddagen med +15 grader men regn, regn, och regn..

Det duggade under hela förmiddagen och till och från under resten av dagen..

Inga större mängder vatten, men grått och disigt väder hela dagen.

Fåglarna ser varje år till att det växer upp trevliga, gula, upplysande höstblommor under björken där fågelbordet står vintertid.


Dagens väder 2008:


Solig lördag!

Inrapporterat 10:00, 2008-09-06


Det ser ut att bli en riktigt fin dag idag..

Kyligt, bara +6 grader nu under morgontimmarna, men strålande solsken, inte ett moln så långt ögat kan nå..

Småblåsigt.

Blir nog en fin bärplockardag idag..


Under vinbärsbusken, klockan 09.45.

3 kommentarer:

  1. Men Kirsti, du plockade väl bären också och inte bara låg och såsade under vinbärsbusken:)

    SvaraRadera
  2. Mmmm...så ljuvlig bild på vinbären! Vi har även haft ett usligt väder i helgen, trist när man planerat göra annat, än kura inomhus :(

    Nu kör jag naturblogg Kirsti! Vi får se vad den för med sig, men som jag skrivit tidigare, blir det lite råddigt med "gott och blandat", men natursidan kommer dock inte att uppdateras lika ofta! Här finns jag, plus att det finns länk på min daggdropp.
    http://naturensvingslag.blogspot.com/
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Elsa:
    Japp, så klart!! ;)

    Bea:
    Åh, vad kul att du startade en till blogg!! Jag kommer garanterat på besök, som lovat! :)
    Just nu håller "Strandskatorna" på att bildas här uppe i norrbotten.. Det är ett nätverk för kvinnliga fågelskådare/fågelintresserade.. Jag har "snickrat" på en hemsida åt oss under de gångna kvällarna så har inte hunnit med bloggandet riktigt.. :)
    Återkommer.. :)
    Kram, Kirsti

    SvaraRadera