05 juni 2009

Mulen fredag

I fjol var det här årets varmaste dag med +30 grader och t-shirtsväder tidigt på morgonen.
I morse var det +5 grader, nordanvind och ruggigt kallt.
Jag saknade mina långkalsonger och vantar när jag cyklade till jobbet.
Dagen blev inte heller så mycket varmare.. runt +8 grader som mest.
Lite solsken under sena eftermiddagen och kvällen.
Nu strax innan midnatt är det på gränsen till nattfrost!
Bara +2 grader just nu. Men nästan vindstilla för en gångs skull..

Klockan 20.45.


Dagens väder 2008

Otroligt varm och solig torsdag.
Inrapporterat 21:04, 2008-06-05

Årets varmaste, soligaste och svettigaste dag!
Närmare +30 grader i skuggan mitt på dagen!
Sommar!
Nu är nattfrost och kalla mornar ett minne blott (förhoppningsvis!).
I morse cyklade jag till jobbet i kortärmat, utan att frysa.
Vid 20.00-tiden började lite moln skymma solen.. men dagen har varit härlig!
Lite småblåsigt nu på kvällen..men det hjäpte bara häggdoften att sprida sig över trädgården..

Klockan 20.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar