22 juli 2009

Morgonrunda..

..i trädgården.

Lite dokumentation om vad som blommar just nu..

Bukettgilia. Liten och ganska oansenlig i sin enkelhet.. men vacker på nära håll.

Gurkört. Har man en gång sått den dyker den glatt upp lite här och där i trädgården år efter år..


Akleja. Kan man vara utan dem?!

Edelweis. Fjolårets frösådd som verkar trivas bra denna torra sommar..


Myskmalva. Otroligt växtkraft. Och blommar riktigt rikligt. Börjar bli en favorit..

Aster av okänt slag. Brukar blomma på hösten.. Hmm, börjar sommare lida mot sitt slut!?


Iris. Hade totalt glömt bort att jag planterat en sådan här. Den måste flyttas till en mer synlig plats!


Luktärt. Äntligen årets första blomma på ärtorna!

3 kommentarer:

  1. Vakre, hver eneste èn. :)
    Jeg har også Gilia. Den er fantastisk fin når man kommer på nært hold, ja.
    Kos deg videre i hagen.
    Der har du mange gleder, kan jeg se. :)

    SvaraRadera
  2. Mmmm... ljuvligt!
    Buskgilia har jag aldrig sett förut, men gurkörten är en favorit hos mig. Lite synd att den vänder ner sina blommor, den har så vacker färg!

    SvaraRadera
  3. Ida:
    Tack! :)
    Ja, jag såg din fina Gilia-bukett på din blogg! Har inte tänkt på att man kan plocka och sätta dem i vas, så tack för tipset! :)
    Du har också väldigt mycket vackert i din trädgård.. mycket mer blommor än jag..
    Hoppas du får en fin sommar du med!

    Ronja:
    Gurkörten är verkligen fin, håller med dig! Men jag sådde den en gång i tiden lite väl nära grönsakslandet och har nu envis gurkört bland morötterna vaje år.. Fattar inte hur de överlever trots att jag rensar bort dem! :)

    /Kirsti

    SvaraRadera