21 juli 2009

Rensa bort..

..blommor.

Ogräset frodas tydligen..

Följande inträffade nämligen idag:

Jag bestämde mig för att rensa ogräs.. och för att peppa mig själv lite skulle jag så klart fota ”före” och ”efter” för att verkligen se hur stor skillnad det blev.

Började med ”stenröset” vid fågelbadet..

Nästan jobbigt att ta ett ”före”-foto.. jag såg nämligen knappt var stenparti började och ogräs slutade..typ.

Men har man bestämt sig så:

Före.

Därefter rensade jag så tuvor yrde.

Tog sedan nöjd några steg tillbaka.. och betraktade verket..

..och konstaterade förbryllat:

Alla blommor försvann!

Det var ju betydligt mer blomsterprakt på ”Före”-bilden.. bland annat en hel del gula fibblor i utkanten av stenpartiet:

Efter.

Uppenbarligen är det så att det är ogräset som just nu står för blomsterprakten hos mig..

Hmm.. kanske hög tid att skaffa en sådan där skylt med texten:

Trädgårdsmästaren har semester!

(Men snart slår Kärleksört och Strandglim ut i stenpartiet. Växterna följde i fjol med mig från en havsstrand någonstans i Mellansverige, under vägen hem från semestern, och har överlevt vintern.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar