03 augusti 2009

Blåa älgar..


..på solig altan.
Det hör inte till vanligheterna att det hamnar öl på min blogg, men dagens upptäckt kräver ett eget, litet inlägg.
Följande utspelade sig nyss ute på vår altan: Per kommer ut med varsin öl åt oss och suckar med nöjd min:
-"Nu är älgarna blå!"
Klockan är bara tidig eftermiddag och han ser redan blå älgar?! tänker jag förvånat.
Hur många öl har karln fått i sig medan jag solat ute..?
Men han visar sig vara helt nykter.. Och vid en närmare blick ser även jag att älgarna verkligen är blå. Och ölen därmed alldeles precis lagom kylskåpskall..
Hur klarade man sig förr utan den finessen på ölburken?!

5 kommentarer:

  1. Ursäkta men jag gapskrattar där jag sitter...suveränt!!!!! Genialt!!!!...o precis som du säger - hur klarade man sig innan det fanns blå älgar??
    Förstår om det uppstod viss förundran över kommentaren om blå älgar...
    Ha det gott bland de "blå älgarna"...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Ser han rosa elefanter oxså???:):):)

    Elsa

    SvaraRadera
  3. Blå älgar var det ja!:)
    Jag vill också ha sol, här regnar det.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Menar du att det funkade? Var den kall?....
    Ha det i alla fall mysigt, med eller utan kall öl och blå älgar :O)

    SvaraRadera
  5. Malin:
    :) Inget att be om ursäkt för..jag skrattade också..:)

    Elsa:
    Ha, ha.. nja, inte på burkarna (än i alla fall!), men kanske i trädgården..ska fråga nästa gång! :)

    Vittran:
    Synd solsken inte går att skicka per mejl! Hade kunnat bjuda på några timmar idag..här sken den nästan för mycket..:)

    Pillargontanten:
    Japp. Först var den tydligen vit, och efter några timmar i kylen blev den ljust blå. Helt otroligt, vilken service på moderna burkar..:)

    /Kirsti

    SvaraRadera