02 augusti 2009

En dag ute..

..i trädgården.


Under vår semestertripp söderut i landet köpte jag en sådan där käck, träig skylt som man hänger på ytterdörren när man dragit på sig grovjobbarhandskarna och de leriga gummistövlarna.

”Ute i trädgårn” står det på den. Och tillbehören som dinglar under texten, en liten räfsa plus spade, ger ju en tydlig vink om vad man gör där ute bland buskar och grästuvor.

Så smart.

Nu slipper ju eventuella gäster banka på vår låsta dörr när jag är på baksidan av huset.

Bara att hänga upp skylten så vet alla förbipasserande att Kirsti minsann jobbar och står i..


Ett litet, moraliskt dilemma uppstod dock denna mycket varma, vackra söndag när skylten skulle invigas.

Texten stämde, men inte verktygen.

Jag var ute i trädgårn.. men istället för ”räfsa och spade” borde det hängt en ljudbok, MP3-spelare, solglasögon och Baden Badenstol under texten.

Nu kändes det ju som att jag ljög för grannar och förbipasserande medan jag satt där på baksidan av huset, i gassande solsken, tillbakalutad i en mycket skön stol..

..och slöade 100%..



3 kommentarer:

  1. Snygg skylt! Ni verkar ha haft en skön semester :-) Semestra hemmavid är faktiskt skönt.... jag försöker få så mycket tid i trädgården som möjligt. Det är ju det jag längtat efter hela året.
    Ha´t himla gôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Hehe, du kan väl lägga trädgårdsredskapen brevid Baden Baden stolen, så kanske de tror att du bara har en paus :O)

    SvaraRadera
  3. Nina:
    Ja, det blir trädgårdsvistelse här med under denna vecka.. varje dag! :)
    Ha det gott du med!

    Pillargontanten:
    ÅH, tack för det suveräna tipset!! :)

    /Kirsti

    SvaraRadera