15 augusti 2009

Solig/molnig lördag

Lite ostabilt väder med mörka moln som passerat med jämna mellanrum..

En kort regnskur mitt på dagen, precis lagom till Pers ”Nu har jag hängt ut tvätten på tork”-konstaterande.

Men sedan kom solen åter fram och torkade upp efter dropparna.

+12 grader på morgonen, +24 som varmast under dagen och +12 nu på kvällen.

Vindstilla och helt molnfritt just nu.


Dagen har ägnats åt stillsamt hemmaliv, svarta vinbär har blivit till sylt och några nya varv på sockorna har stickats. Och så har jag ägnat tid åt att surfa runt på garnaffärers hemsidor.. måste ju beställa lite nya nystan att roa mig med under vintern.

Lider förövrigt just nu av en envis huvudvärk så nu blir det filmtittande och därefter läggdags..

Klockan 19.30: Solrosorna är på G först nu.. Alla kommer nog inte att hinna slå ut innan frosten kommer..




Dagens väder 2008:


Halvsolig fredag.

Inrapporterat 22:36, 2008-08-15


Mulen morgon med +13 grader.

Mer och mer soligt under dagens lopp.. och riktigt varmt och skönt under eftermiddagen.

Troligtvis var det närmare +20 grader.

Nu klockan 22.30 är det bara +8 grader. Synd att det inte bjuds på några ljumma sensommarnätter detta år, det skulle mina basilikor med co ute på altanen uppskatta lika mycket som jag..



Utsikt från övervåningen kl. 20.45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar