18 december 2010

Jul-mörkt!

Plötsligt gick det upp för mig i kväll:
Det finns en mycket god sak med julen!
Julöl!
Mörkt och fint och såå gott! Hinner glömma det under resten av året.. men i kväll dök Per upp med en flaska Grebbestads Julöl. Så nu har vi tjuvstartat lite..
Konstigt nog lindrade det t.o.m. min förkylningsömma hals, och det gjorde ju inte saken sämre.

För övrigt julpyntades det ute vid fågelbordet också denna lördag.. Det var i form av ett mycket naturligt inslag..
Nämligen en flock med vackra domherrar!
Det blev inga bra foton men några av dem finns ändå att skåda i min andra blogg..

Nu kommer resten av kvällen att ägnas åt sockstickning & TV.
Och i morgon tänds redan det sista ljuset i adventsstaken. Snart julafton -och julmat -och mer julöl! :)

Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

  1. Trevlig 4:e Advent!!!!!
    Hoppas din dag blir underbar!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Vackra fåglar men här har gubben endast sett en domherre jag undrar var dom håller hus? Pilfinkarna verkar dominera på vårt fågelbord, talgoxar har jag också sett men domerrar skulle gärna få komma och äta dom är så fina.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Linda: Tackar det samma!!
    Lotta: Hoppas de hittar till ditt fågelbord också, domherrarna! Det är lite olika år efter år med dem, tycker jag..vissa vintrar är de många och här hela vintern, andra vintrar ser man dem knappt.. Ingen aning vad det beror på!
    Ha det gott!!
    /Kirsti

    SvaraRadera